Министар Војиновић у Паризу присуствовао министарском Пред – самиту о трансформативном образовању

Самит пружа јединствену прилику да се мобилише јавна и политичка посвећеност новом путу за образовање, као и да се размијене искуства, дискутује о проблемима и могућностима на пољу образовања

Делегација Владе Црне Горе, коју предводи министар просвјете Миомир Војиновић присуствовала је министарском Пред-самиту о трансформативном образовању, који се од 28-30. јуна 2022. године одржао у Паризу, саопштено је из Министарства просвјете. 

Како се наводи, позив за учешће на Пред-самиту упућен је министрима широм свијета, са циљем заједничког разумијевања кључних елемената трансформације образовања. Самит пружа јединствену прилику да се мобилише јавна и политичка посвећеност новом путу за образовање, као и да се размијене искуства, дискутује о проблемима и могућностима на пољу образовања. Такође, овај догађај је кључна прекретница на путу ка Самиту који ће бити одржан у Њујорку, 19. септембра 2022. године, на нивоу шефова држава.

– Образовање је покретач глобалних трансформација ка правичнијим, инклузивнијим, зеленијим и дигиталнијим друштвима, и младим генерацијама треба понудити снажну визију будућности образовања, изграђену на основним вриједностима демократије, људских права и владавине права – истакао је Министар Војиновић у свом излагању.

Националне консултације су, према ријечима министра Војиновића, показале да је потребно размишлјати о свеобухватној стратегији из које ће се дефинисати правци развоја према нивоима образованја, као и да иновације и трансформација треба да почну од промјене курикулума који  ће бити интегрисан, примјењив, флексибилан, усаглашен за захтјевима савременог доба и тржишта рада.

– Важно је да настава буде занимлјива, интерактивна, примјењива, изборна, истраживачка, практична и искуствена, као и да се јачају компетенције наставника за рад, комуникацију и опхођење с ученицима – истакао је министар Војиновић, додајући да је потребно повећати улагања у школску инфраструктуру, архитектонску и информатичку опрему како би се одговорило на главне изазове и промовисао стимулативан и безбједан школски амбијент.

Министар Војиновић је исказао потребу ревидирања програма обуке наставника, у циљу  ефикаснијег усклађиванја са реформама образовања као и неопходну интеракцију између ученика, наставника и родитеља, везу између наставног плана и програма са тржиштем рада.

У контексту реализације квалитетне трансформације образовања, министар је апострофирао потребу већих јавних улагања, која су тренутно у Црној Гори релативно ниска у поређењу са другим земљама и износе 7,9%, те је потребно уложити напоре да се обезбиједи дугорочно, повећано и одрживо финансиранје образовања.

Као примјер унапређења образовног система у Црној Гори, министар је навео Стратегију за дигитализацију образовног система 2022-2027 која је хармонизована са Дигиталним образовним акционим планом 2021-2027, а која, у сарадњи између ЕУ и земаља Западног Балкана, треба да се спроводи као приоритет, у синергији са осталим активностима Берлинског процеса повезаних са дигитализацијом, као што су Агенда повезаности и Заједничко регионално тржиште.

– Одржавање Глобалног самита и националне консултације које смо спровели у Црној Гори у циљу припреме за Самит, биле су идеална прилика да додатно обогатимо наша сазнанја и чујемо глас свих кључних учесника образовног процеса, и то најприје дјеце, младих и наставника – закључио је министар Војиновић.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pin It on Pinterest