Нека све године буду најбоље

Вријеме читања 3 минута

Пише: Лејла Кубуровић Кастрат дипл. фарм. спец.

Свако од нас жели дуго да живи, али нико не жели да буде стар. Тај парадокс се може превазићи истином да је човек заиста стар онолико колико се осећа старим. Чињеница је да јесен живота може бити златна,а њени дани ведри и насмејани.
Зашто старимо ?
Вековима се покушава открити тајна људске дуговечности и схватити узрок старења. Најновија истраживања тврде да је старење последица продукције слободних радикала који оштећују ћелију узрокујући оштећење ткива и органа, што доводи до развоја различитих болести и бржег старења организма. Научници се слажу да главни утицај на брзину старења имају:
-генетски фактор,
-утицај околине и понашања.
За нас су нарочито важни чиниоци повезани са околином и понашањем, јер се на њих, за разлику од генетских фактора може утицати. Старење је процес који не можемо зауставити, али оно сто можемо јесте да очувамо нашу функционалну способност да бисмо старили на квалитетан И здрав начин. Болест није нужно последица старости, а духовни квалитети, као сто су стрпљење, љубазност, истинољубивост, спокојство И љубав, особине су које никада не старе.
Тајне дуговечности
Фактори који утичу на дужину и квалитет живота су:
-позитиван став према животу,
-правилна исхрана,
-физичка активност и
-употреба дијететских суплемената (витамин, минерали, антиоксиданси).
“Старим колико морам, а подмлађујем се колико могу”, записао је Иво Андрић. Да је то заиста могуће, потврђује чињеница да чак и на генетску предиспозицију можемо утицати свесним избором начина живота.
Удахните живот годинама
Џозеф Марфи у својој књизи Моћ подсвести говори о томе како остати вечно млад духом. Он наводи податак да су доктори установили да године, односно време нису једини одговорни за дегенеративне процесе на људском телу, већ да страх од протицања времена врши штетан утицај на тело и дух и проузрокује превремено старење. Човек остари у часу када изгуби занимање за живот, када престане да сања. Заувек млади остаћете само ако отворите ум за нове идеје и нове интересе и уколико подигнете завесе дозволите сунцу живота да обасја вас свет. Уместо да кажете: “Остарио сам”, реците: ”Мудар сам”. Не дозволите да вас околина убеди како сте истрошени и бескорисни. Такве тврдње одбаците јер су неистините.
Правилно се храните
Основна правила здраве исхране су:
-умереност,
-разноврсност,
-равнотежа.
Неопходно је контролисати унос хране која нема одговарајућу прехрамбену и енергетску вредност, свакодневно уносити што више различитих намирница и ускладити унос хране и потрошњу енергије, да се постигне и одржи задовољавајућа телесна тежина.
Вежбајте
Физичка активност доприноси бољем физичком и менталном здрављу и помаже у регулисању телесне тежине, крвног притиска, дијабетеса, остеопорозе. Особе које стално вежбају и у одмаклим годинама изгледају боље и осећају се млађима. Зато нека физичка активност постане ваша свакодневница. Седење испред телевизора замените шетњом. Користите степенице уместо лифта. Пронађите спорт или вежбе које вам највише одговарају и нека вам је увек на уму да за физичку активност никад није касно.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Pin It on Pinterest