Нужда закон мијења

Вријеме читања 4 минута

Учење од куће

Пише:Дијана Ћоровић

Учење на даљину се данас почело одвијати у основним и средњим школама Црне Горе.  Због новонастале ситуације настава ће се одвијати  емитовањем видео материјала из предмета : математика, црногорски, енглески, италијански, француски, њемачки,  руски језик, историја, географија, хемија, социологија, биологија, физика, информатика. Пренос ће бити емитован на три канала (TVCG 2, MNE Sport 1 i MNE Sport 2) kojи сада имају назив „UciDoma“. Сва три канала имају распореде за сваки разред.

Питали смо професорицу  разредне наставе Ангелину Ћоровић  из О.Ш.“ Вук Караџић“ у Беранама како је протекао први радни дан овако конципиране наставе.

„Како сте се припремали за данашњу наставу?“

„Припреме смо радили по упутствима и смјерницама из министарства просвјете. Добили смо упутства за рад од управе школе и наставили тамо гдје смо стали. „

„ Како сте се уклопили са преносом на телевизији?“

„Само код предмета   црногорски језик се нијесмо уклопили са тв преносом јер смо наставну јединицу већ обрадили па смо дали дјеци инструкције за даљи рад који ће се одвијати према устаљеном плану, само на овај начин. Из математике смо  уклопили  пренос и радили наставну јединицу која је по плану, а повратне информације дјеца ће слати путем мејла или вибер апликације.“

„Да ли су сви ђаци били присутни часовима?“

„Данас није било присутан само један ученик  јер нијесмо успјели да га контактирамо али усмјерени смо да га информишемо што прије. „

  • Шта би овим путем поручили родитељима?

„Сматрам да овакав вид наставе може да буде успјешан. Родитељи имају позитивно мишљење о новонасталим условима за рад и њихова помоћ је присутна. Поручила бих родитељима да буду стрпљиви са дјецом и да им не помажу тако што им брзо сервирају одговоре, већ да пусте дијете да ради само и тек након дужег навођења дјетета  на одговор помогну да дође до коначног рјешења.“

Професорица Сузана Ћоровић Бабовић предаје практичну наставу у  С.С.Ш. „Др Бранко Зоговић“ у Беранама.  Питали смо је да ли су имали смјернице за даљи  рад у тој школи?

„ Да, добили смо упутства и смјернице  да наставимо гдје смо стали са наставом. Припреме смо радили према наставном плану и програму по којем иначе радимо али даље упуте о томе како да се ради у наредном периоду планирали смо према упутству из  министарства просвјете.“

−Како сте остварили комуникацију са ученицима, са колегама?

Такође према упутсву, разредна старјешинства су оформиле вибер групе и стално смо у комуникацији, тако исто и са ученицима. На основу „google“ налога   ђаци прате наставу по устаљеном распореду часова. За повратне информације ученици користе  углавном  вибер групе мада се користи и информисаност путем мејла, линкова…

−Да ли сте  у међувремену пропустили да одрадите нешто из плана?

„Нијесмо. Наша школа  већ од  16ог марта има вибер групе које су нам биле основа за информисаност. Правили смо „power point“презентације и тако слали материјал који је био предвиђен за рад.“

−Ваше мишљење о ефекасност рада на овај начин?

Сматрам да реализација плана на овај начин може да се постигне. Нијесу идеални услови али за новонастале околности битно је да услови постоје. Дјеца су се лијепо и одговорно снашла у овом моменту и вјерујем да ће таква бити и  у наредном периоду.“

Професорица музичке културе из О.Ш.“Владислав Рајко Кораћ“ у селу Штитари Маријана Стијовић нам  преноси прве информације из те школе.

„Иако је недјеља нерадни дан, већ јуче смо контактирали наше ученике и обавијестили их о настави која треба да се настави данас електронским путем. Обавијестили  смо их да прате емисију о електронском учењу која је приказана јуче у 15ꓽ30 на  телевизији.

−Да ли је било тешко припремити се за овај вид наставе?

„Припремили смо се тако што нам је управа школе дала упуте које су добили од министарства. За сада није ништа тешко. Припремили смо наставне јединице које су иначе по годишњем плану и програму рада.“

−Како су се дјеца снашла у овом раду?

„Јако лијепо. Ученици су све схватили како треба и није било неких недоумица. Направили со вибер групу гдје смо доступни за њих увијек. Битно је да су заинтересована за сарадњу.“

−Да ли се по Вашем мишљењу може реализовати наставни план ефикасно?

„Сматрам да може. Ученици су изузетно су вриједни и марљиви. С обзиром на то да нам је комуникација са њима добра мислим да се може постићи много. У новонасталој ситуацији је тешко процијенити колика ће ефикасност бити на крају године али битно је да се настава не пропушта и да се настави са радом, а сваки марљив рад мора дати резултате.“

Професорица Александра Мишуровић предаје енглески језик у основној школи у Подгорици.“

−„ Како сте успјели да се спремите за овакав вид наставе и да ли сте имали потешкоће у томе?“

„ Са припремама смо почели прије неколико дана тако што смо добили врло прецизне упуте од министарства просвјете. Направили смо „Google“ налоге и вибер групе врло брзо почели са сарадњом.

−„Како су ђаци прихватили нови програм?“

 Моји ђаци из шестог и седмог разреда су повезани сви у вибер групе и имамо константну комуникацију. Преко налога настава се одвија у тзв. виртуелним учионицама а повратне информације добијамо путем вибера и мејла.

−Да ли постоје ученици који немају начина да присуствују настави на овај начин?

„Па мали је број таквих ученика али  благовремено смо успјели да контактирамо родитеље такве дјеце и повезали се са њима у вибер групи и на тај начин прослијеђујемо информације.“

−Можете ли саопштити Ваше мишљење о новонасталим условима за рад?

„ Врло успјешно испланиран начин рада. С обзиром на овакве околности и кратак временски период за планирање, јако сам задовољна са тим што већ настављамо са наставом.  Све се може пропратити и надокнадити кад се за то укаже прилика. Битно је да  задржимо добру вољу коју ми овдје имамо и наставимо са радом.“

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Pin It on Pinterest