Посланик Социјалдемократа, Дамир Шеховић, казао је синоћ у емисији „Аргументи“ на РТЦГ да сматра да је Влада, за четири мјесеца, потпуно изгубила свој кредибилитет
Посланик Социјалдемократа, Дамир Шеховић, казао је синоћ у емисији „Аргументи“ на РТЦГ да сматра да је Влада, за четири мјесеца, потпуно изгубила свој кредибилитет.
„Њени резултати су готово па катастрофални. Обећана нам је Влада која ће чувати грађански и секуларни карактер државе, обећана нам је експертска влада, у којој ће бити мјеста за мањинске народе… Данас, можемо да кажемо да смо добили владу која, умјесто да чува, доминантно угрожава грађански и секуларни карактер. Формирана је у манастиру, што довољно говори о њеном карактеру. Од експерата нијесмо добили ништа, и можемо је прије назвати експерименталном…„, навео је, између осталог, Шеховић.
Осврнуо се и на гашење националне авио-компаније Монтенегро аирлинес, те и на чињеницу да још нема буџета.
„На неуставан и незаконит начин се финансирамо, имамо разбијену дипломатску мрежу, компромитован безбједоносни сектор и преко ноћи смо се вратили у 90-е године…„, казао је, између осталог, Шеховић оптужујући нову власт да жели да изврши изборни и етнички инжењеринг и утиче „на крвну слику Црне Горе“ најављеним измјенама Одлуке о критеријумима за стицање црногорског држављанства.
Подјсјетимо, Шеховић је вршио функцију министра просвјете у претходном сазиву Владе Црне Горе. Он је, са позиције министра често износио оцјене које га, на првом мјесту, сврставају у оне политичаре који не знају много о области којом се наводно баве. У том погледу, ваља се присјетити „дубокоумне“ изјаве да жели „европску, а не епску Црну Гору“.
То је само један примјер губљења кредибилитета, а навешћемо још неке „крупне одлуке“ донесене за вријеме његовог мандата:
– Донесени су закони о образовању који су додатно унизили и погоршали статус просвјетних радника;
– Настављена је тзв. реформа школства која је тај дио друштва суштински бацила на кољена;
– До бесмисла је смањен фонд часова из готово свих предмета, а неки су и укинути, при чему је програм остао преобиман (историја, географија, физика, хемија, биологија, социологија, филозофија…);
– Партијско запошљавање је постало устаљена пракса у нашим школама;
– Школски систем додатно је централизован и бирократизован, тако да су наставници постали више писари него предавачи;
– Социјални положај наставника је гори него икад;
– Квалитет образовања није задовољавајући због свега наведеног, и због још много чега другог;
– Велики број стручних предмета у средњим школама нема одговарајуће, или никакве, уџбенике;
– Све одлуке донесене су уз игнорисање мишљења људи из учионице, а кад треба маркирати кривца, увијек су то наставници или, како воле да нас зову, практичари;
– Постоји на десетине примјера злоупотребе положаја министра Шеховића. Кога занима, може видјети детаље у групи „Спасимо просвјету“;
– Створен је један гломазан и неефикасан бирократски чиновнички „апарат“, који чине: Министарство просвјете, Завод за школство, Завод за издавање уџбеника, Испитни центар, Центар за стручно образовање, национални савјети за високо, средње и основно образовање.
Додуше, савјети нису професионална „тијела“, али наш новац и тамо иде.
Могло би се још набрајати, наводити много примјера, али је и ово довољно да се закључи ко је истински негатор Црне Горе. Онај ко указује на негативне ствари и појаве јер жели да се стање почне поправљати, или министар, који стан од 90 квадрата плати 20 хиљада?
IN4S