Медојевић за Политику: Прије ће ДПС ући у Владу Здравка Кривокапића него што ће се нови премијер обрачунати са мафијом!


Предсједник Покрета за Промјене, један од лидера Демократског фронта и посланик у Скупштини Небојша Медојевић, оцијенио је да без радикалних реформи и чишћења безбједоносних служби од послушника Мила Ђукановића и војника мафије нема реформе и борбе против организованог криминала.

Он је у интервјуу за Политику казао да ова Влада води политику без политике и да се ослањају, умјесто на народ, на стране амбасаде.

Истакао је да је нажалост вјероватније сценарио да ДПС уђе у Владу Здравка Кривокапића него да ова Влада крене у озбиљну борбу против корупције и мафије.

  1. Са свих релевантних адреса стижу упозорења да је Црна Гора пред банкротом. Да ли је?

“Погрешна економска политика претходног режима која се базирала на трговини, увозу, неконтролисаној И неефикасној буџеткој потрошњи и задуживању довела је земљу на ивицу економске пропасти. Угрожене су виталне државне функције и доведено у питање сервисирање основних обавеза државе -редовне исплате зарада у јавном сектору, социјалних надокнада и пензија. Деценијама смо трошили више него што имамо. Трошењу незарадјеног и животу на тудји рачун је дошао крај. Државна каса је празна, народна имовина похарана и опљачкана, производња и индустрија разорене,увоз скоро да и не постоји, камате и дугови убрзано једу економску сусптанцу земље. Црна Гора је пред банкротом”.

Економију Црне Горе и њене људе оптерећује хроничан и огроман фискални дефицит, јавни дуг преко 100% БДП-а за који чак нема ни јединствене дефиниције (за 14 година јавни дуг је увећан за више од 5 пута – са 700 милиона евра на преко 4 милијарде евра и сваки грађанин Црне Горе дужан је 6.400 евра), хронична незапосленост преко 16% уз огромне социјалне разлике хроничан дефицит платног биланса од 15% БДП-а. Неликвидност привреде су убрзано увећава . Укупан износ блокираних рачуна , на дан 30.09.2020 је 725,6 мил ЕУР и за мјесец дана је порастао за 18 мил ЕУР.Пад БДП у овој години ће бити најмање измедју 17-20%. Депозити грађана и привреде у банкама су у сталном паду. Од јануара до маја пад депозита у банкама је износио 193 мил ЕУР. Пад тражње за кредитима у комерцијланим банкама у јулу 2020 је био за 35%, а код неких системских банака и до 50%. Екомонија се убрзано гаси, неликвидност привреде се преноси на неликвидност буџета, порески приходи убрзано опадају, дугови пристижу, незапосленост расте, сиромаштво куца на врата половини популације, странци повлаче новац из земље. Приближава се сценарио “спржене земље”.

  1. Ко је за такво стање крив и хоће ли нова власт пред лицем правде извести оне који су предузећа продали у бесцијењење, енормоно се обогатили и довели народ на рубу егзистенције?

“Након 75 година тоталитарне владавине неопходно је одмах спровести темељне политичке реформе са циљем стварања непоходних системских услова за успостављање и консолидацију демократије.

Лустрација, суочавање са прошлошћу, преиспитивање поријекла имовине свих државних и јавних функционера, конфискација нелегалне имовине стечене криминалним дјеловањем, затварање АНБ-а и отварање тајних досијеа, кривична одговорност свих антидемократских и криминогених структура и појединаца , темељ је на коме треба градити правну државу и успоставити стабилну демократију.

Покренути уставну процедуре за забрану рада ДПС као политичког крила организованог криминала. Имајући у виду , материјалне доказе, који представљају основану и документовану сумњу да политичка партија ДПС, у дужем временском трајању, организовано и смишљено и уз пуну сагласност свих органа партије, спроводи читав низ конкретних радњи и активности којима се крше основна људска права и слободе и угрожава уставни поредак и конституисање и функционисане државне власти”.

  1. Којим мјерама да Црна Гора изађе из кризе, односно да ли су нова задуживања један од путева опоравка?

“Животу на тудји рачун, и “бећарској” економији (распродај ђедовину и све спискај у кафану и на луксуз) је дошао крај. Потребан нам је радикални заокрет курса у вођењу државе и економије. Потребне су корјените рефроме. Морамо трошити само оно што зарадимо, а задуживати се паметно, само за финансирање продуктивних инвестиција у производњу и извоз, које валоризују домаће сировине и памет, супституишу увоз и доносе нова радна мјеста и реалне приходе из извоза.

У циљу спречавања банкрота јавних финансија И угрожавања исплата плата , пензија и социјланих давања, Влада мора одмах притупити преговорима са ММФ о програм реформи и фискланог прилагодјавања и решавању питања сервисирања приспјелих обавеза на име страног дуга.

Претходни режим је оставио празну касу и највећи дио новца из иностраних кредита отишао је за финасирање приватних корупционашких аранжмана са тајкунским фирмама и на нерационалну буџет су потрошњу кроз финасирање непостојећих радних мјеста на која су се запошљавали паразити из ДПС , по чувеном принципу један запослени 4 гласа.Новац из кредита које сада треба да плати држава и народ није ишао на инвестиције у отварање нових фабрика И радних мјеста, инфраструктуру, науку и образоавње, изградњу болница, школа и домова за старе, кредите пољопривредницима и подршку малм предузетницима , већ на мегаломанске јавне радове и набавке иза којих су стајале тајкунске фирме блиске претходном режиму. Уз споразум са ММФ , обезбиједићемо изворе за рефинасирање приспјелих обавеза и створити простор и добити на времену за спровођење оштрог програма рационализације и ретсруктурирања буџетске потрошње. Влада мора одмах направити радикално кресање свих непотребних трошкова админситрације и припремити нову систематизацију радних мјеста , која би била заснована на пореским капацитетима и потребама становништва и привреде. Штедња и болни резови треба да почну у државној администрацији, која је деценијама паразитирала , трошећи паре од скупих кредита које сада треба сви да враћају..

Познато је да ја нијесам присталица неолибералне економије коју промовише ММФ, али стање наших јавних финасија и јавног дуга је такво да су нужне , оштре и болне реформе неопходне, а за такве резове и фискална и структурна прилагодјавања помоћ ММФ је неопходна.

Због последице пандемије у 2020 години изгубљено је 20% радних мјеста у приватном сектору, а ниједан у јавном сектору. Што прије кренемо у ове рефроме , то ћемо прије стабилизовати јавне финасије, смањити трошкове реформи и избјећи тотални крах јавних финасија И банкрот. Увијек се залажем да се народу каже пуна истина о стању у земљи и да се терет реформи пребаци на наредену Владу или наредне генерације.

  1. Хоће ли бити преиспитивања свих приватизација, продаје елитних локација на црногорском приморју, дивље градње огромних туристичких комплекса без дозвола… како су годинама најављивали?

Ревизија свих приватизација за које постоји основана сумња да су биле корупционашке је један од кључних програмских принципа ПзП. То је нужна мјера за оздрављење нашег тешко болесног друштва и почетна позиција сваког успјешног плана Владе за борбу против корупције. Нажалост, ова Влада је промовисала сасвим други приступ и не жели да се бави овим питањем. Став Владе је „да процесуирање Ђукановића, није приоритет ,јер би то продубило подјеле, те да је он заслужан за обнављање независности Црне Горе“ указују на сумњу да је ова Влада формирана од стране транзиционог крупног капитала из окружења власника медијског концерна „Вијести“ направила погодбу са Ђукановићем, да се злочини и тешки криминал из претходних 30 година не процесуирају. „Ко је јамио, јамио“ је парола нове Владе. Нажалост, Црна Гора ће поновити историјске грешке неуспјешних земаља из транзиције и неће обезбиједити ни минимум правде жртвама режима Ђукановића, које је прогонио, опљачкао, осиромашио и дискриминисао.

  1. Може ли се нова Влада озбиљно обрачунати са корупцијом и криминалом како то захтијева и Европска унија ?

Ова Влада је, по свему судећи , настала погодбом са Ђукановићем. Он се обавезао да ће мирно да преда власт, а власници Вијести да ће он бити аболиран од кривичне одговорности. Самим тим, Влада је пристала да дијели моћ са криминалном организацијом коју воде браћа Ђукановић. Кохабитација демократрије и мафије је немогућа. Посебно не у Црној Гори гдје је мафија срасла са државним институцијама и данас је немогуће повући линију и рећи гдје престаје мафија, а почиње држава. Ова Влада је зато и формирана без најјачег политичког фактора Дф-а, јер су сви добро знали да ми никада не би били дио једне такве погодбе и да би та Влада ушла у бескомпромисан обрачун са заоставштином Ђукановићеве диктатуре.

Ова Влада је слаба, без идеологије, неодлучна, кукавичка и упућена на стално тражење неког трулог договора са Ђукановићем и подршку тој политици „без политике“ од стране амбасада. Ђукановићева организација и даље контролише полицију, тајне службе, тужилашто, судове, банке, привреду, медије, НВО. Због тога ја ову Владу зовем „резервном Владом ДПС“ и очекујем да је вјероватнији сценарио да ДПС удје у Владу Кривокапић, него да ова Влада покрене било какву озбиљну кампању против корупције и мафије.

  1. Може ли стара полицијска „гарда“ која је три деценије батина у рукама режима бити та која ће криминалцима, али и бројним политичарима ставлити лисице на руке?

Наравно да не може. Сектор безбједности је због срастања са мафијом и ДПС, постао кључни логистички механизам за функционисање црногорске мафије, која је већ постала безбједносна пријетња интересима САД, Велике Британије и Нјемачке. Црногорска мафија је постала глобални веома јаки играч и њен саставни дио су плаћеници из полиције, АНБ, Царине. За њих је Црна Гора сигурна платформа за осмишљавање, планирање и управљање криминалних активности од латинске Америке, САД па до Европе. Без радикалних реформи и чишћења ових служби од послушника Ђукановића и војника мафије , никаква озбиљна борба против ове организациоје није могућа.

  1. Вјерујете ли да је почетна спољна политика нове власти добра ако се порушени мостови срадње између Подгприце и Београда још више урушавају?

Као уијеђени демократа, сматрам да је глас бирача светиња. Увијек сам се залагао да је морална и политичка, па и људска обавеза политичких лидера да поштују глас бирача, који је дат на основу политичког програма, идеологије и обећања политичара. Нема никакве сумње да је ову Владу у огромној већини гласала православна већина , на таласу литија , али и општег незадовољства народа због криминала, корупције и сиромаштва. Политика ДФ је ту била јасна. Односи са Србијом морају бити засновани на историјском савезништву, заједничкој историји, заједничким интересима, у скалду са сувереним одлукама сваке државе. Интерес грађана и државе Црне Горе је да нам Србија буде најближи савезник и да државна политка Црне Горе не смије никада да буде на штету интереса грађана и државе Србије.

  1. Шта бисте Ви конкретно урадили?

Да сам ја Премијер Црне Горе, прва посјета би била Србији и Београду, залагао бих се за споразуме о двојном држављанству (без права гласа), заједничке наступе предузећа на трећим тржиштима, синхронизовање политике капиталних инвестиција ради постизања бољих услова финансирања, заједничке пројекте за финансирање из фондова ЕУ (посебно инфраструктурних) отварање заједничких граничних прелаза, релаксирање малограничног промета, заједничких операција у борби против шверца и мафије, коришћење дипломатске мреже Србије за покривање интереса Црне Горе у земљама гдје немамо дипломатска представништва, лакшег и ефикаснијег студирања, лијечења црногорских грађана, већи долазак туриста из Србије, лакше пословање предузећа и уклањање бирократских и политичких баријера. Као неко ко мисли о интересима и напретку својих грађана и државе, трудио бих се да односи Црне Горе и Србије буду на највишем могућем нивоу, поштујући сувереност и независност обје државе

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pin It on Pinterest